На період дії воєнного стану на території України значно спрощена процедура проведення медико-соціальної експертизи. Тепер медико-соціальна експертна комісія (далі – МСЕК) здійснює свої функції за принципом екстериторіальності (Постанова Кабміну №225, Постанова Кабміну №390).
Тобто, якщо особа звертається для встановлення інвалідності та не може прибути на огляд, – МСЕК може приймати таке рішення заочно на підставі направлення лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я.
Якщо ви або ваша дитина маєте інвалідність і не можете пройти обстеження й оформити направлення на МСЕК, строк повторного огляду вважається продовженим на весь час дії воєнного стану та впродовж 6 місяців після його припинення/скасування. Всі виплати та пільги зберігаються за вами до закінчення строку проходження повторного огляду.
Відновлення документів
Якщо ви втратили медичні документи через бойові дії чи під час переїзду/евакуації, є кілька способів їх відновити:
- Для відновлення медичної документації (результатів обстеження, лікування, проведених стаціонарних й оперативних втручань, а також реабілітаційних рекомендацій) зверніться до сімейного або будь-якого іншого лікаря первинної ланки за місцем перебування. Лікар відновить медичні документи через Електронну систему охорони здоров’я та/або проведе додаткові обстеження для продовження лікування.
- Для відновлення документів, які належать особі з інвалідністю, зверніться до органу соціального захисту, який має доступ до Централізованого банку даних осіб з інвалідністю і може надати інформацію про групу і причину раніше встановленої інвалідності.
- Для відновлення інших документів або довідки МСЕК чи необхідності проходження медико-соціальної експертизи можна звернутися до медико-соціальної експертної комісії за місцем перебування, і лікарі МСЕК спільно з лікарями закладів охорони здоров’я підкажуть способи розв’язання проблемних питань.
Мітки: відновлення документів, МСЕК, особи з інвалідністю