Фахівці Держпродспоживслужби Тернопільщини провели у 2020 році перевірку 450 носіїв реклами. У 54 випадках виявлено порушення законодавства про рекламу.
«Із них: у сфері зовнішньої реклами – 43, у сфері внутрішньої реклами – 4, реклама в Інтернет мережі – 3», – повідомили в обласному управлінні Держпродспоживслужби.
Прийнято 46 рішень про накладення штрафу на загальну суму 85,323 тис. грн., 3 рішень про визнання реклами недобросовісною та 3 рішень про зупинення розповсюдження реклами.
Основні порушення, стосувалися зовнішньої реклами алкогольних напоїв; реклами з використанням зображення особи або використовувати її ім’я без письмової згоди цієї особи; недобросовісної реклами; використання в рекламі державних символів інших держав, іноземної валюти та інші.
Зафіксовано також випадки, коди в рекламі про знижки (розпродаж) були відсутні відомості про дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Ще один вид порушень стосувався реклами методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а саме – відсутності тексту попередження: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами; участь лікаря та інших професійних медичних працівників, а також осіб зовнішній вигляд яких імітує вигляд лікарів.
Також виявлено рекламу, яка містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, вміщує твердження які є дискримінаційними за ознакою статі.
Чотири випадки розповсюдження реклами, що містить ознаки дискримінації.
