«Вперше в Україні тернопільські мостобудівники застосували американську технологію із використанням композитної неметалевої склопластикової арматури», – розповів Надал.
За його словами, данні технологія дозволяє суттєво зменшити вартість ремонту, а саму конструкцію мосту – зробити легшою та вдвічі міцнішою.
Технологічну документацію на виконання ремонтних робіт розробляли вже в Україні – фахівці кафедри аеропортів Національного транспортного університету.
Склопластикова арматура виготовлена на основі скловолокна з напиленням піску.
Застосовується при високих навантаженнях і є найнадійнішим видом композитної арматури в світі. Така арматура в 2 рази міцніше на розрив, не іржавіє, в 9 разів легша від металевої арматури.
Використовують її в основному в фундаментах з підвищеними навантаженнями, при армуванні доріг, мостів, промислових підлог.
Вона ефективніша та менш затратна, ніж традиційна сталева арматура, бо заміняє метал більш тонким діаметром.
Нині її успішно використовують у США, деяких країнах ЄС, Арабських Еміратах, Японії, Саудівській Аравії, зокрема, для будівництва мостів.
Нагадаємо, з початку повномасштабного вторгнення РФ в Україні було зруйновано майже близько 300 мостів. Наразі в областях, що постраждали від російської агресії, тривають роботи зі зведення тимчасових споруд. Паралельно ведеться підготовка до будівництва нових мостів.

