Державна служба України з надзвичайних ситуацій опублікувала рекомендації щодо дій у разі відключення мобільного зв’язку. Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором через пошкоджену вежу чи обладнання. Тому у таких випадках рекомендовано мати при собі запасні SIM-карти інших операторів із поповненим рахунком.
За відсутності мобільних мереж, задля здійснення екстрених викликів та зв’язку між абонентами існують декілька альтернативних варіантів:
- стаціонарний телефон: за їх наявності у вашому помешканні, або у помешканні ваших сусідів (знайомих, друзів), буде забезпечено безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного і мобільного зв’язку;
- можливо підтримувати зв’язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо. Месенджери будуть працювати за наявності доступу до мережі Internet у тому числі за умови підключення до мережі Wi-Fi;
- для виклику екстрених служб за допомогою будь-якого месенджеру потрібно заздалегідь дізнатись контакти, за якими зареєстровано роботу месенджерів відповідних служб або посилання на профілі офіційних сторінок в соціальних мережах. Цю інформацію можна взяти з офіційних сайтів екстрених відомств або зателефонувати за номерами 101, 102, 103, 104, 112;
- також можна використовувати свої мобільні телефони як рацію. Для цього на телефон потрібно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie. Але в такому разі ваше спілкування не буде приватним. Вашу розмову зможе прослухати будь-хто, якщо випадково чи навмисно потрапить на ту саму частоту.
На випадок, якщо в кризовій ситуації ні у вас, ні у ваших близьких не буде жодних технічних засобів зв’язку, потрібно попередньо чітко домовитись про місце та час зустрічі.
Якщо ви плануєте евакуацію в якесь конкретне місце – визначте точку та час збору і домовтесь, що будете чекати там. Маленьким дітям варто покласти в кишеню або вшити в одяг записку з ініціалами дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони. Дітей шкільного віку варто попередити, як діяти в разі, якщо не буде зв’язку.

