Перший шкільний гончарний кабінет відкрили у Тернопільському ліцеї №21. Облаштували його за грантові кошти. Навчатимуться гончарства вихованці Центру сприяння дітям з синдромом Дауна “БебіКо” та учні ліцею. Для дітей це арт-терапія. Про це розповіла центру “БебіКо” Ольга Гордієнко.
За її словами, наразі заняття проводять раз в тиждень упродовж години.
“Минулого на занятті ми з дітьми виготовляли блюдечка, підписували їх. Ці вироби діти ліплять, потім чекаємо доки посуд висохне і маємо готові роботи”.
Учениця ліцею Христина Гумин на своєму виробі відтворила зимовими візерунки.
“Я вимішала глину, бо я маю зробити горнятко. Хочу оздобити його зимовими візерунками. Вже кілька разів я тут була, мені дуже сподобалося. Люблю сам процес, дуже цікаво розминати глину, ну і кінець роботи також подобається”.
Заняття в гончарному кабінеті проводять щосереди. Кераміст Юрій Іщук, який допомагає дітям ліпити вироби, розповідає, що кожного разу сам готує глину і показує дітям покрокові дії.
“Є таке “золоте правило”: поспішати треба поволі. Направду. Тому що, якщо порівняти пластилін і глину, пластилін чим більше розминаєш, тим він стає м’якшим і придатнішим до роботи, а глина – навпаки, вона втрачає свої пластичні властивості, тому в роботі потрібно мати таку “мильничку” і час від часу руки зволожувати і працювати вологими руками”.
Необхідні матеріали та обладнання для облаштування кабінету придбали за грантові кошти, каже Ольга Гордієнко.
“Це заняття дає розвиток моторики, творчості, вміння посидіти на місці і гарно попрацювати. Для цих дітей це зараз дуже важливо, бо в час війни треба відволікатися на щось гарне, приємне. Цей проєкт ми реалізовуємо і впроваджуємо за фінансової підтримки угорської екуменічної служби допомоги. Ми чекаємо зараз на доставку печі, тому що піч в нас зараз в Україні, її виготовляють, скоро будемо мати”.
Директорка Тернопільського ліцею №21 каже, такий кабінет перший серед шкіл Тернополя.
“Це чудова можливість і для діток з центру “БебіКо” та для учнів нашого ліцею приходити і працювати. В нашій мистецькій школі, яка працює, як структурний підрозділ ліцею, є предмет, який називається “скульптура”, де дітки працюють і нам якраз не вистачало цього, щоб можна було не тільки виліпити скульптурку, а можна буде її незабаром і випікати”.
Мітки: Гончарський кабінет, Тернопільська школа